LinkedIn

LinkedIn, richtte zich vanaf het begin al op professionals. Hoewel het delen van een cv destijds ongebruikelijk was, is LinkedIn uitgegroeid tot een belangrijk platform voor werkzoekenden. Met functies zoals LinkedIn Jobs en tools voor recruiters, is het gemakkelijker geworden voor werkgevers om geschikte kandidaten te vinden via online cv's. Een sterk LinkedIn-profiel is nu essentieel voor werkzoekenden.

Het goede oude cv i.c.m. personal branding

Ondanks de opkomst van LinkedIn en online solliciteren, blijft het traditionele cv een belangrijk onderdeel van het sollicitatieproces. Veel werkgevers vragen nog steeds om een cv en een motivatiebrief. Maar geen zorgen, het cv is niet helemaal ouderwets geworden. Tegenwoordig draait het namelijk ook om personal branding. Hoe zet je jezelf online neer als professional? Het is belangrijk om je als professional of werkzoekende te onderscheiden van andere professionals en sollicitanten door je vaardigheden en expertise te laten zien. Dit geldt zowel op LinkedIn als op je cv.

Personal branding

Een persoonlijk profiel waarin de kandidaat zichzelf presenteert, vaardigheden benadrukt en uitlegt waarom deze sollicitant de meest geschikte kandidaat is voor de functie, heeft een vaste plek veroverd op het moderne cv. En laten we de foto niet vergeten! Tegenwoordig is een professionele foto onmisbaar op het cv. Het geeft het cv een persoonlijke touch en zorgt ervoor dat de lezer er letterlijk meteen een gezicht bij heeft.

Klassiek vs. LinkedIn

Het is bijzonder dat we in tijden van snelle digitalisering nog steeds vragen om een cv op papier of in pdf-vorm. Maar blijkbaar is dat nog steeds het format dat veel werkgevers graag willen zien.

Wat denk jij, hoe lang gaat het ‘klassieke cv’ nog mee?